Besnijdenis?

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
Sakina55
Pro Ontdekker !!

Re: Besnijdenis?

door Sakina55 » di _9-_dec-_2008ah, 9-12-2008ad, 9:52 pm

vzmh schreef:
Sakina55 schreef:Nou het komt anders vaak genoeg voor. En ik kom regelmatig mannen en jongens in alle leeftijden tegen met een phimosis. En ik kan je ook verzekeren dat veel mannen niet zo fris zijn op dat punt, ook al is er water genoeg voorhanden. Het is niet de hoeveelheid water die bepalend is maar de persoonlijke hygiene die mensen in acht nemen en bij sommige mannen is die bedroevend. Soms alleen tijdens een deel van hun leven,maar dat kan voldoende zijn om een lekkere phimosis te ontwikkelen. Het kan overigens ook een gevolg zijn van een geslachtziekte. En verder is er ook de aangeboren variant.
Wat is phimosis?

Phimosis is een medische aandoening, dat voorkomt onder niet-gecircumciseerde mannen, waarbij het voorhuid niet volledig over de eikel teruggeschoven worden kan. Deze aandoening wordt door vele als gênante bevonden en vermindert gevoeligheid van de penis tijdens het geslachtsgemeenschap. Het veroorzakt vaak ook ontsteking van de eikel, met irritatie en etterige uitscheiding als gevolg. Er wordt geschat dat tussen de 1% en 5% van volwassen mannen kampen met deze aandoening. http://www.glansie.com/nl/about.htm

Beste Sakina
Maar rechtvaardigt dit het besnijden van "alle" mannen?
vrgrvzmh

Ik geloof dat dat niet het issue is,zover ik weet worden moslims en joden besneden en dan nog degenen die een phimosis ontwikkelen .Ik dacht niet dat dat alle mannen waren toch??

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » di _9-_dec-_2008ah, 9-12-2008ad, 9:55 pm

Eelke schreef:
vzmh schreef:Beste Sakina
vrgrvzmh

Anders weet ik ook wel een oplossing voor borstkanker bij vrouwen.

Groet, groet Eelke

Er zijn veel vrouwen die preventief een borstamputatie ondergaan,meer dan je denkt vermoedelijk.

no avatar
vzmj

door vzmj » di _9-_dec-_2008ah, 9-12-2008ad, 11:55 pm

Sakina55 schreef:
Eelke schreef:
vzmh schreef:Beste Sakina
vrgrvzmh

Anders weet ik ook wel een oplossing voor borstkanker bij vrouwen.

Groet, groet Eelke

Er zijn veel vrouwen die preventief een borstamputatie ondergaan,meer dan je denkt vermoedelijk.

Met het grote verschil dat ze er zelf voor kiezen en zo proberen een dodelijke ziekte te voorkomen.
De kinderen die besneden worden hebben niet te kiezen. Bij de moslims wordt 100%? van de jongetjes besneden. Hoeveel procent van de vrouwen laat peventief borstamputatie doen?
vrgrvzmh

RANDOM_AVATAR
Warrior van Ha Shem
Junior lid
Junior lid

door Warrior van Ha Shem » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 10:42 am

peace out-
Laatst bijgewerkt door Warrior van Ha Shem op do _11-_dec-_2008ah, 11-12-2008ad, 12:53 am, in totaal 3 keer bewerkt.

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 7:30 pm

Warrior van Ha Shem schreef:Hey Zesgin fawaka chaweer,,

Dit is jouw tekst;
Laat de woestijn en haar steden de stem verheffen, met de dorpen, die Kedar bewoont; laat hen juichen, die in de rotsstenen wonen, en van den top der bergen af schreeuwen.
Laat ze den HEERE de eer geven, en Zijn lof in de eilanden verkondigen.
De HEERE zal uittrekken als een held; Hij zal den ijver opwekken als een krijgsman; Hij zal juichen, ja, Hij zal een groot getier maken; Hij zal Zijn vijanden overweldigen.
Ik zal bergen en heuvelen woest maken, en al hun gras zal Ik doen verdorren; en Ik zal de rivieren tot eilanden maken, en de poelen uitdrogen.
En Ik zal de blinden leiden door den weg, dien zij niet geweten hebben, Ik zal ze doen treden door de paden, die zij niet geweten hebben; Ik zal de duisternis voor hun aangezicht ten licht maken, en het kromme tot recht. (Jesaja 42)

Bij het doorspitten van deze forum ben ik hier en daar jouw verhaaltjes en onderwerpen tegengekomen !!.
Omdat jij deze vette Bijbelse tekst onder jouw kopje heb,- vraag ik me echt af wat voor geloofsovertuiging jij eigenlijk hebt ?...
-------Jij hebt onderwerpen zoals Jezus heeft zondde, Jezus kent de Thora niet goed genoeg, hoe is dit mogelijk - verzinsels in evangelie, auteurs die corrupt zijn in de H. Bijbel,- Bijbel dit , Bijbel dat, Bijbel zus, etc --
Ben jij een 'oyev ha Seferim'.
Als dat zo is dan doet het de Heilige Bijbeltekst onder jouw kopje namelijk geen eer aan ............. Shtut de 'klipa - away -

-peace out-,
Warrior van ha shem

Selam Warrior,

Ik ben moslim. Jesaja 42 gaat over Mohammed (vrede zij met hem). Zie ook: Psalm 72.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 7:58 pm

vzmh schreef:

Met het grote verschil dat ze er zelf voor kiezen en zo proberen een dodelijke ziekte te voorkomen.
De kinderen die besneden worden hebben niet te kiezen. Bij de moslims wordt 100%? van de jongetjes besneden. Hoeveel procent van de vrouwen laat peventief borstamputatie doen?
vrgrvzmh

Geen idee van die getallen,zal wel ergens op te googlen zijn.
Als je peniskanker krijgt of een phimosis op latere leeftijd ,mag je ook zogenaamd geheel vrijwillig alsnog voor een besnijdenis kiezen( of een complete amputatie). Dit soor keuzes zijn nooit echt vrijwillig.
En als we het hebben over een religieuze besnijdenis is het idd ook niet vrijwillig. Het is een keuze die je voor je kinderen maakt. Net als heel veel andere keuzes die soms wel een fysiek onherstelbaar gevolg hebben( gaatjes in oren of het laten corrigeren van flaporen, een tong verkleining bij een kindje met Downsyndroom,etc etc) en ook heel veel andere keuzes die geen fysieke gevolgen hebben,maar wel het kind de rest van zijn leven zullen beïnvloeden. Denk maar aan keuzes tav kleding geloof, school, woonplaats, of het broertjes of zusjes krijgt of enig kind blijft, in welk land je gaat wonen,allemaal keuzes die ouders voor hun kinderen maken. En achteraf als het kind volwassen is kan het naar de psychiater gaan of naar de plastisch chirurg voor herstelwerkzaamheden indien nodig. Zois het leven.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 8:00 pm

oyev ha Seferim

Wat is een oyev?

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 8:14 pm

Sakina55 schreef:oyev ha Seferim

Wat is een oyev?

Vertel mij eerst dan maar wat ha Seferim is?

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 9:25 pm

Sezgin schreef:

Wat is een oyev?

Ah daar hebben we Sezgin weer die te lui is om zelf wat op te zoeken.
Tip ik denk dat oyev volk is.

no avatar
vzmj

door vzmj » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 9:44 pm

Sakina55 schreef:
vzmh schreef:

vrgrvzmh

Als je peniskanker krijgt of een phimosis op latere leeftijd ,mag je ook zogenaamd geheel vrijwillig alsnog voor een besnijdenis kiezen( of een complete amputatie). Dit soor keuzes zijn nooit echt vrijwillig.
En als we het hebben over een religieuze besnijdenis is het idd ook niet vrijwillig. Het is een keuze die je voor je kinderen maakt. Net als heel veel andere keuzes die soms wel een fysiek onherstelbaar gevolg hebben( gaatjes in oren of het laten corrigeren van flaporen, een tong verkleining bij een kindje met Downsyndroom,etc etc) en ook heel veel andere keuzes die geen fysieke gevolgen hebben,maar wel het kind de rest van zijn leven zullen beïnvloeden. Denk maar aan keuzes tav kleding geloof, school, woonplaats, of het broertjes of zusjes krijgt of enig kind blijft, in welk land je gaat wonen,allemaal keuzes die ouders voor hun kinderen maken. En achteraf als het kind volwassen is kan het naar de psychiater gaan of naar de plastisch chirurg voor herstelwerkzaamheden indien nodig. Zois het leven.

Op een punt wil ik wel even ingaan en wel de latere besnijdenis of amputatie. Jij noemde dat zogenaamd geheel vrijwillig. Ik denk dat het geheel vrijwillig is. Er is geen arts die je zal verplichten om er iets aan te laten doen. Dat geldt voor nog veel meer ziektes. De patiënt bepaald geheel vrijwillig.
Verder zijn je voorbeelden voor een groot deel ook situaties die ik bij mijn kinderen nooit zal laten uitvoeren tenzij ze er zelf voor kiezen. Tenzij acute gezondheids redenen dit vereisen. Verder is het ergens wonen vaak een zaak van kunnen werken en dus het hebben van een inkomen.. En daar zijn minderjarige kinderen natuurlijk afhankelijk van.
vrgrvzmh

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 10:47 pm

vzmh schreef:
Sakina55 schreef:
vzmh schreef:

vrgrvzmh

Op een punt wil ik wel even ingaan en wel de latere besnijdenis of amputatie. Jij noemde dat zogenaamd geheel vrijwillig. Ik denk dat het geheel vrijwillig is. Er is geen arts die je zal verplichten om er iets aan te laten doen. Dat geldt voor nog veel meer ziektes. De patiënt bepaald geheel vrijwillig.
Verder zijn je voorbeelden voor een groot deel ook situaties die ik bij mijn kinderen nooit zal laten uitvoeren tenzij ze er zelf voor kiezen. Tenzij acute gezondheids redenen dit vereisen. Verder is het ergens wonen vaak een zaak van kunnen werken en dus het hebben van een inkomen.. En daar zijn minderjarige kinderen natuurlijk afhankelijk van.
vrgrvzmh

Maar is vrijwillig vrijwillig als de andere optie een verschrikkelijk lijden is en daarna de dood? Voor moslims in ieder geval niet, aangezien je je best moet doen om genezing te vinden.
Verder denk ik dat je de invloed van artsen en de moderne wetenschap en alles wat er mogelijk is aan behandelings methoden zijn, onderschat qua invloed . Vergeet niet dat ik al meer dan 30 jaar in de gezondheidszorg werk en lang op een ic heb gewerkt. Ik heb al heel wat "vrijwillige" keuzes gemaakt zien worden. Ik kan me eigenlijk in die dertig jaar alleen hele oude mensen herinneren die niet voor het leven kozen,maar kozen om het zijn beloop te laten en die waren meestal op de rand van de dood. Maar deze discussie voer tver van het topiconderwerp af.

Wat woonplaats betreft dacht ik meer aan keuzes om in het buitenland te gaan werken en je kinderen dan bijvoorbeeld naar kostschool te sturen. Mijn zwager is dat overkomen en de krassen op zijn ziel die hij daar heeft opgelopen zijn soms bijna letterlijk zichtbaar. En keuzes die jij niet zou maken zullen andere ouders wel maken en ook met goede argumenten en zijn die dan slechtere ouders dan jij?

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 10:53 pm

Sakina55 schreef:
Sezgin schreef:

Wat is een oyev?

Ah daar hebben we Sezgin weer die te lui is om zelf wat op te zoeken.
Tip ik denk dat oyev volk is.

Zoeken is geen probleem. Maar wel als je niet weet waar je zoiets moet opzoeken.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 10:59 pm

zo moeilijk is het niet hoor,maar ja je moet wel evn nadenken en ik snap dat dat soms te veel gevraagd is hoor. Nou heb ik de link voor je opgezocht ,ga jij kijken of je kan uitvinden wat ha seferim betekent. ( overigens wist ik dat al en hoefde ik het niet te zoeken).
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=

Succes

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 11:28 pm

Sakina55 schreef:zo moeilijk is het niet hoor,maar ja je moet wel evn nadenken en ik snap dat dat soms te veel gevraagd is hoor. Nou heb ik de link voor je opgezocht ,ga jij kijken of je kan uitvinden wat ha seferim betekent. ( overigens wist ik dat al en hoefde ik het niet te zoeken).
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=

Succes

Met nadenken heb jij problemen mee. Je spoort niet.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _10-_dec-_2008ah, 10-12-2008ad, 11:39 pm

Kijk dat bedoel ik nou geen enkel initiatief. Ik zal het je maar helemaal voorkauwen.

In de eerste link die je krijgt als je de woorden ' ha seferim' googled staan deze twee zinnen( let op het vetgedrukte gedeelte:

Ma'aseh Merkabah literature, Seferim Ha-Chanokh, The Books of ...
- [ Vertaal deze pagina ]
Ma'aseh Merkabah literature, Seferim Ha-Chanokh, The Books of Enoch (sel.), Nabiyim,

In de tweede zin staat je antwoord: Seferim Ha-Chanokh, The Books Enoch

Dus ha seferim = The books oftewel in het nederlands de boeken .

Nou de volgende keer zelf een beetje moeite doen.
Je beledigingen negeer ik maar , als uitingen van je frustratie.

RANDOM_AVATAR
Eelke
Super Poster!
Super Poster!

door Eelke » do _11-_dec-_2008ah, 11-12-2008ad, 10:07 am

Sakina55 schreef:Maar is vrijwillig vrijwillig als de andere optie een verschrikkelijk lijden is en daarna de dood? Voor moslims in ieder geval niet, aangezien je je best moet doen om genezing te vinden.

Maar in het overgrote deel van de gevallen valt er niets te genezen want er is niets aan de hand.

Sakina55 schreef:Wat woonplaats betreft dacht ik meer aan keuzes om in het buitenland te gaan werken en je kinderen dan bijvoorbeeld naar kostschool te sturen. Mijn zwager is dat overkomen en de krassen op zijn ziel die hij daar heeft opgelopen zijn soms bijna letterlijk zichtbaar. En keuzes die jij niet zou maken zullen andere ouders wel maken en ook met goede argumenten en zijn die dan slechtere ouders dan jij?

Elke keuze van de ouders heeft natuurlijk invloed op de kinderen. En ja sommige zullen goed uitpakken en er zullen ook altijd wel slechte keuze's tussen zitten. Dat is nu eenmaal wat ouderschap inhoudt. De zeggenschap van de ouders heeft echter zijn grenzen en een besnijdenis zit wat mij betreft over die grens zolang er geen medische noodzaak is.

Groet, groet Eelke

no avatar
vzmj

door vzmj » do _11-_dec-_2008ah, 11-12-2008ad, 11:05 pm

Sakina55 schreef:Maar is vrijwillig vrijwillig als de andere optie een verschrikkelijk lijden is en daarna de dood? Voor moslims in ieder geval niet, aangezien je je best moet doen om genezing te vinden.
Verder denk ik dat je de invloed van artsen en de moderne wetenschap en alles wat er mogelijk is aan behandelings methoden zijn, onderschat qua invloed . Vergeet niet dat ik al meer dan 30 jaar in de gezondheidszorg werk en lang op een ic heb gewerkt. Ik heb al heel wat "vrijwillige" keuzes gemaakt zien worden. Ik kan me eigenlijk in die dertig jaar alleen hele oude mensen herinneren die niet voor het leven kozen,maar kozen om het zijn beloop te laten en die waren meestal op de rand van de dood. Maar deze discussie voer tver van het topiconderwerp af.

Wat woonplaats betreft dacht ik meer aan keuzes om in het buitenland te gaan werken en je kinderen dan bijvoorbeeld naar kostschool te sturen. Mijn zwager is dat overkomen en de krassen op zijn ziel die hij daar heeft opgelopen zijn soms bijna letterlijk zichtbaar. En keuzes die jij niet zou maken zullen andere ouders wel maken en ook met goede argumenten en zijn die dan slechtere ouders dan jij?

Beste Sakina
De keus is inderdaad nog steeds vrijwillig. Ik heb die keus in mijn omgeven verscheidene malen zien maken. Ook door "jonge" mensen. Maar inderdaad het is te veel off topic.
En als ouders andere keuzes maken dan ik zou doen maakt ze zeker geen slechte ouder. En wie ben ik om daar een oordeel over te geven.
Maar om weer even on topic te komen. Het kan er bij niet in dat je maker idg Allah een mens maakt en er dan van eist dat er weer een stukje afgehaald wordt. Ik zou denken, zet het er dan niet aan.
Ik blijf het verminking vinden, niets meer en niets minder.
vrgrvzmh

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » do _11-_dec-_2008ah, 11-12-2008ad, 11:19 pm

Zover ik weet is het geen eis,maar een sterk aanbevolen maar nog steeds vrijwillige soenna( in tegenstelling tot het jodendom waar het meen ik wel een vereiste is ).

Maar afgezien daarvan heeft het met geloof te maken en geloofszaken, kun je niet altijd beredeneren met redenen. Waarom mag je geen varken eten,waarom moet er halal geslacht worden ,waarom de besnijdenis. Het waarom doet er niet zo toe.

RANDOM_AVATAR
Paladin.
PERMANENTE BAN!

door Paladin. » do _18-_dec-_2008ah, 18-12-2008ad, 8:40 pm

Sezgin schreef:Beste Paladin,
Ruim 1000 jaar daarvoor sprak God al eerder. Zie Genesis 17:9-11:

Genesis 17
9 Ook zei God tegen Abraham: ‘Jij moet je houden aan dit verbond met mij, evenals je nakomelingen, generatie na generatie. 10 Dit is de verplichting die jullie op je moeten nemen: alle mannen en jongens moeten worden besneden. 11 Jullie moeten je voorhuid laten verwijderen; dat zal het teken zijn van het verbond tussen mij en jullie. 12 In elke generatie opnieuw moet iedereen van het mannelijk geslacht besneden worden wanneer hij acht dagen oud is.

Leviticus 12
1 De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Wanneer een vrouw een kind baart en het is een jongen, blijft ze zeven dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. 3 Op de achtste dag moet het kind besneden worden.

Yep maar nu komt het rare.
De Koran zegt toch niks over de besnijdenis en jij ging toch alleen voor de Koran en niet voor de soenna/hadith etc.
Dus het is nog steeds geldend ook voor Ismaël etc. niet dan .
Waarom zeg je dan zoiets als hieronder :

Sezgin schreef:8 dagen geldt voor de nakomelingen van Izaac (vrede zij met hem), niet voor Ismaël (vrede zij met hem).

Sakina55 schreef:Zover ik weet is het geen eis,maar een sterk aanbevolen maar nog steeds vrijwillige soenna( in tegenstelling tot het jodendom waar het meen ik wel een vereiste is ).
Mee eens het is zelfs geen eis.
Laatst bijgewerkt door Paladin. op do _18-_dec-_2008ah, 18-12-2008ad, 8:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » do _18-_dec-_2008ah, 18-12-2008ad, 8:52 pm

De Koran zegt toch niks over de besnijdenis en jij ging toch alleen voor de Koran en niet voor de soenna/hadith etc.

Nee, ik ga voor beiden. Ik kijk alleen vanuit de Qur'aan of een Hadith betrouwbaar is of niet. Niet meer en niet minder.

Dus het is nog steeds geldend ook voor Ismaël etc. niet dan.

Het is wel geldend. Het wordt in de Hadith genoemd.
Laatst bijgewerkt door _Omar_ op do _18-_dec-_2008ah, 18-12-2008ad, 10:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

VorigeVolgende

Keer terug naar Islam en Christendom