Tijdens het gebed - Wat doen? :(

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
no avatar
Muhammad Shishani

Tijdens het gebed - Wat doen? :(

door Muhammad Shishani » vr _6-_apr-_2007ah, 6-4-2007ad, 12:54 am

:salaam:

Ik heb een paar vraagjes voor jullie. :D

- Als je bv je gebed moet 'inhalen', dan doe je het dus met het eerste gebed dat volgt, normaal.
Als je dan bidt, en je bent klaar en je moet juist beginnen met het 2de gebed (direct na elkaar dus) en er gebeurt iets, en dus moet je weer woedoe nemen.
Moet je dan je 1ste gebed ook weer doen? Of woedoe nemen en gewoon je 2de gebed verrichten? :)

- Terwijl je bidt, gebeurt er iets. Je moet normaal gezien dus je woedoe opnieuw nemen.
Wat zeg je dan, als je je gebed 'verlaat' om weer woedoe te nemen. :?:

- Als je het gevoel hebt om een 'wind' te laten e.d., maar je wilt met je gebed doordoen. En je weet niet of je het wel of niet gedaan hebt, wind laten, urine druppel 'buitenlaten'(heb ik ook last van) e.d.
Als je niet zeker bent, zou je beter opnieuw woedoe nemen en gebed verrichte, of doordoen?

Weet je, als je verkouden bent ofzo en nadat je naar kleine WC bent gegaan, heb je nog altijd zin om weer ernaar te gaan. :(
Dus je hebt het gevoel dat je nog altijd moet plassen.
En zo heb ik het nadat ik naar kleine WC ben gegaan. Ik denk niet dat het door verkoudheid ofzo is.
En daarmee heb ik ook problemen. :(

Oh, dit ook nog.
Als je het gebed moet verrichten, tot op hoeveel minuten mag je het maximum 'uitstellen' :?:
En als je het 1ste gebed verricht, mag dat niet terwijl de zon opkomt of nadat het zichtbaar is?
Zelfde met zonsondergang?
En laatste gebed? Hoe zit het met dat?

RANDOM_AVATAR
Mikail
Super Poster!
Super Poster!

Re: Tijdens het gebed - Wat doen? :(

door Mikail » vr _6-_apr-_2007ah, 6-4-2007ad, 10:01 am

ChechenMaga schreef:- Als je bv je gebed moet 'inhalen', dan doe je het dus met het eerste gebed dat volgt, normaal.
Als je dan bidt, en je bent klaar en je moet juist beginnen met het 2de gebed (direct na elkaar dus) en er gebeurt iets, en dus moet je weer woedoe nemen
Moet je dan je 1ste gebed ook weer doen? Of woedoe nemen en gewoon je 2de gebed verrichten? :).

wanneer je de engelen op je schouders heb begroet met de vredesgroet, is dat gebed afgesloten. wat er daarna gebeurt heeft geen relatie tot dat 1e gebed. dus haal je woedoe en begin aan het 2e
ChechenMaga schreef:- Terwijl je bidt, gebeurt er iets. Je moet normaal gezien dus je woedoe opnieuw nemen.
Wat zeg je dan, als je je gebed 'verlaat' om weer woedoe te nemen. :?:
]

hier kan ik geen zeker antwoord op geven maar ik denk 3x Estafirullah

ChechenMaga schreef:- Als je het gevoel hebt om een 'wind' te laten e.d., maar je wilt met je gebed doordoen. En je weet niet of je het wel of niet gedaan hebt, wind laten, urine druppel 'buitenlaten'(heb ik ook last van) e.d.
Als je niet zeker bent, zou je beter opnieuw woedoe nemen en gebed verrichte, of doordoen?
]

het is beter om het overnieuw te doen. het gebed dient zo goed mogelijk gedaan te worden. wanneer je twijfelt is het beter om deze over te doen.

ChechenMaga schreef:Oh, dit ook nog.
Als je het gebed moet verrichten, tot op hoeveel minuten mag je het maximum 'uitstellen' :?:
En als je het 1ste gebed verricht, mag dat niet terwijl de zon opkomt of nadat het zichtbaar is?
Zelfde met zonsondergang?
En laatste gebed? Hoe zit het met dat?

tijden waarin je niet mag bidden(dus je dient klaar te zijn voordat deze tijd aanbreekt)
ochtend gebed: 45 min voordat de zon opkomt
middaggebed: als de zon z`n hoogtepunt bereikt
namiddaggebed: 45 min. voordat de zon ondergaat.
wanneer je binnen deze tijden bid is dat mekruh. het is beter om binnen deze tijden te bidden dan het gebed te laten zitten.

wat ik heb gehoord..dus dit weet ik niet zeker maar: hoe langer je wacht met het gebed, nadat het tijd is voor het betreffende gebed wordt de sevab ervan minder

Inshallah heb ik geen fouten gemaakt. het gebed is zéér belangrijk en dient op een zo goed mogelijke manier uit verricht te worden daarom, mijn tip vraag het aan een imam of geleerde. internet is vaak niet het juiste middel om betrouwbare informatie te vergaren

no avatar
Muhammad Shishani

door Muhammad Shishani » vr _6-_apr-_2007ah, 6-4-2007ad, 10:17 am

Dank je, Mikail. :D
Je hebt me een paar antwoorden gegeven, InshaAllah krijg ik nog meer. :D

Salam.

RANDOM_AVATAR
Yoesuf
Super Poster!
Super Poster!

door Yoesuf » vr _6-_apr-_2007ah, 6-4-2007ad, 6:05 pm

Assalaamoe Alaikom Warahmatoellaahi Wabarakatoe aan diegene die het rechte pad volgen.

1) Als je het gebed verlaat zeg je gewoon de tasliem (staand naar rechts en links kijken zeggend: assalaamoe alaikom warahmatoellaah)

2) De meest voorkomende straf in het graf is in staat zijn van onreinheid. Dus druppels urine op je kledij e.d Dus wat je moet doen als je twijfelt dat je druppels hebt dan moet je direct woedoe gaan doen en propere kledij aandoen.

Wallahoe a3lam
Neem niet alles wat ik zeg als correct. Er kunnen fouten zijn of iets dat verkeerd is uitgelegd. Moge Allah swt mij hiervoor vergeven, en dit jullie duidelijk maken.

Steun ontdekislam! Giro:2713967 t.n.v. Stichting OntdekIslam

no avatar
Muhammad Shishani

door Muhammad Shishani » vr _6-_apr-_2007ah, 6-4-2007ad, 6:27 pm

Youssef123456789 schreef:Assalaamoe Alaikom Warahmatoellaahi Wabarakatoe aan diegene die het rechte pad volgen.

1) Als je het gebed verlaat zeg je gewoon de tasliem (staand naar rechts en links kijken zeggend: assalaamoe alaikom warahmatoellaah)

2) De meest voorkomende straf in het graf is in staat zijn van onreinheid. Dus druppels urine op je kledij e.d Dus wat je moet doen als je twijfelt dat je druppels hebt dan moet je direct woedoe gaan doen en propere kledij aandoen.

Wallahoe a3lam

Dank je, broeder.
Nu weet ik weer meer. :D

:salaam:

Keer terug naar Het Gebed